ZAPYTANIE OFERTOWE - Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag pochodzących z działalności rolniczej prowadzonej na terenie Gminy Michałów
GKH.623.1.F.2023
ZAPYTANIE OFERTOWE
„Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag pochodzących z działalności rolniczej prowadzonej na terenie Gminy Michałów”
Zamawiający Gmina Michałów zaprasza do złożenia oferty cenowej na realizację zadania obejmującego odbiór, transport oraz poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu odpadów pochodzących z działalności rolniczej tj. odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag z terenu Gminy Michałów, zgodnie z poniższą specyfikacją:
- Zamawiający:
Gmina Michałów, Michałów 115, 28-411 Michałów
nr tel. 41-356-52-43
Adres e-mail: michalow@op.pl, strona internetowa: michalow.pl
NIP: 662-176-33-06 - Termin realizacji zamówienia:
Planowany termin realizacji zamówienia: od daty podpisania umowy do 30.09.2023r - Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór oraz zagospodarowanie odpadów pochodzących
z działalności rolniczej tj. odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag, prowadzonej na terenie Gminy Michałów.
Szacunkowa ilość odpadów wynosi 53,70 Mg, w tym:
odpady z folii rolniczych – 49,00 Mg
siatka i sznurek do owijania balotów – 1,20 Mg
opakowania po nawozach i typu Big Bag – 3,50 Mg
Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi i rodzaju odpadów zgodnie ze złożoną ofertą cenową.
Zamawiający zastrzega, że podane ilości mają charakter szacunkowy i służą przede wszystkim oszacowaniu kosztów realizacji usługi. Z tytułu konieczności odbioru ilości odpadów innej niż wskazana Wykonawca nie będzie rościć sobie prawa do dochodzenia z tego tytułu odszkodowania.
Zakres rzeczowy obejmuje:
1) ważenie odbieranych odpadów folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag przy użyciu legalizowanej wagi,
2) załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z ww. odpadów,
3) transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag do miejsca odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów,
4) rozładunek i przekazanie odpadów do odzysku lub unieszkodliwienia.
Wykonawca zobowiązany jest:
1) spisać z każdą osobą dostarczającą odpady rolnicze, a następnie przekazać protokół Zamawiającemu. Protokół musi zawierać:
- imię i nazwisko osoby dostarczającej odpady,
- adres gospodarstwa rolnego,
- datę odbioru odpadów,
- wagę odebranych odpadów, w rozbiciu na: folia rolnicza, siatka i sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big Bag,
- podpisy osoby dostarczającej odpady,
- pieczątkę Wykonawcy i podpis osoby odbierającej odpady.
2) Prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów określoną w art. 66 i 67 ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (Dz. U. z 2022 r, poz. 699 ze zm.) z zastosowaniem aktualnych wzorów dokumentów.
3) Do wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogu obowiązującego
w tym zakresie prawa, do przekazania zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienie,
a w szczególności Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu:
- a) wygenerowanych z systemu BDO i poświadczonych za zgodność z oryginałem kart przekazania odpadów do docelowej instalacji ( w statusie z potwierdzonym transportem), wraz z ich zbiorczym zestawieniem (w przypadku przejęcia odpadów z terenu gminy przez podmiot zajmujący się wyłącznie zbieraniem odpadów),
- b) wygenerowanych z systemu BDO i potwierdzonych za zgodność z oryginałem kart ewidencji odpadów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwienia lub odzysku, wraz z ich zbiorczym zestawieniem.
4) Przedłożyć zamawiającemu (po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia) sprawozdania zawierającego: adres gospodarstwa rolnego, z którego zostały odebrane odpady oraz wagi odebranych odpadów w rozbiciu na: folia rolnicza, siatka i sznurek do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag.
5) Po wykonaniu zadania do złożenia oświadczenia o prawidłowości wykonania prac
z zachowaniem właściwych przepisów w szczególności ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach
6) Do wykonania min. 3 zdjęć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia i przesłanie ich
(e-mailem) Zamawiającemu.
Wytyczne do realizacji umowy wpisane zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od rolników dostarczających odpady.
Wszelkie działania lub czynności, które nie zostały uwzględnione powyżej, a wynikające
z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego
i kompletnego wykonania zadania, wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.
Po zakończeniu przedmiotu zamówienia Zamawiający i Wykonawca podpiszą stosowny protokół potwierdzający należyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia wszelkich nieprawidłowości wynikających
z realizacji przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od dnia ich zgłoszenia na piśmie lub drogą elektroniczną przez Zamawiającego.
Zadanie będzie realizowane w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych
i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” i finansowane będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie”.
- Sposób przygotowania oferty:
Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę lub upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego wraz z oświadczeniem stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
- Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętej zamówieniem
- Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia
- Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonywania przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający uzna warunki wymienione w pkt. 1-4 za spełnione jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o ich spełnianiu (załącznik nr 2 do zapytania)
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2022 r, poz. 835).
- Kryterium wyboru oferty:
Kryterium stosowane przy wyborze najkorzystniejszej oferty: 100% najniższa cena
1) Oferta musi uwzględniać wszystkie koszty pośrednie i bezpośrednie związane
z wykonaniem zamówienia.
2) Cena oferty winna być liczona w walucie polskiej – do dwóch miejsc po przecinku.
3) Zamawiający oceniać będzie jedynie oferty kompletne, spełniające wymagania określone w niniejszym zapytaniu ofertowym. Oferty nie spełniające tych warunków zostaną odrzucone.
- Miejsce i termin składania ofert:
- Oferta powinna być dostarczona w zamkniętej kopercie za pośrednictwem poczty tradycyjnej, kuriera lub też dostarczona osobiście na adres: Urząd Gminy
w Michałowie, 28-411 Michałów 115 do dnia 26.06.2023 r do godz. 12.00. Koperta z ofertą powinna być opisana w następujący sposób: ”Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach
i typu Big Bag pochodzących z działalności rolniczej prowadzonej na terenie Gminy Michałów. Nie otwierać przed 26.06.2023 r godz. 12.15” - Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane, zostaną zwrócone bez ich otwierania.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści przedmiotu zamówienia.
- Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania.
1) Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w następujących przypadkach: - Nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału w postępowaniu,
o których mowa w pkt. 5, - Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
- Dopuszcza się możliwość unieważnienia postępowania przez Zamawiającego
w każdej chwili i bez podania przyczyny. Z tego tytułu oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.
- Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty.
1) Zamawiający poinformuje wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, o miejscu i terminie podpisania umowy.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
- Termin związania ofertą – 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
- Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami:
Dorota Purtak, tel. 41-35- 65- 243, e-mail: purtak@michalow.pl - Obowiązek informacyjny wynikający z RODO:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Michałów, którą reprezentuje Wójt Gminy Michałów, Michałów 115, 28-411 Michałów tel. (41) 35 65 243, adres e-mail:michalow@op.pl;
- inspektorem danych osobowych w Gmina Michałów jest kontakt: adres e-mail: inspektor@cbi24.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag pochodzących z działalności rolniczej prowadzonej na terenie Gminy Michałów”
- prowadzonym w trybie zapytania o cenę;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; - posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Załączniki: