Sygnalista - zgłoszenie naruszenia
Zgłoszenie naruszenia
1. Zgłoszenia naruszenia mogą być przekazywane za pomocą:
a) dedykowanej skrzynki mailowej obsługiwanych zgłoszeń e-mail: zgloszenie.naruszenia@michalow.pl;
b) wypełnienia formularza zgłoszenia Naruszenia stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej Procedury i złożenie go Sekretarzowi Gminy;
c) telefonicznie po nr tel. 41 356 52 43.
2. Zgłoszenie naruszenia powinno zawierać jasne i wyczerpujące wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia oraz powinno zawierać przynajmniej następujące informacje:
a) datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszenia;
b) opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia;
c) wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie naruszenia;
d) wskazanie ewentualnych świadków naruszenia;
e) wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje zgłaszający, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania naruszenia.
3. Zgłaszający zobowiązany jest do traktowania posiadanych przez niego informacji dotyczących podejrzenia naruszenia jako tajemnicy i powstrzymania się od publicznych rozmów o zgłaszanych podejrzeniach naruszenia, chyba że osoba ta jest zobowiązana do takiego działania przepisami prawa.
Zgłoszenie anonimowe
1. Dopuszczalne jest anonimowe zgłoszenie naruszenia za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie.
2. Każde zgłoszenie anonimowe podlega wpisowi do Rejestru. W przypadku pozostawienia anonimowego zgłoszenia bez biegu, Sekretarz Gminy ma obowiązek wskazania przyczyn uzasadniających taką decyzję.